IP

Wednesday, July 28, 2010

Tersentap seketika

Arini ada audit. Dari semalam lagi. Letih x yah ckp la. Byk mende yg dijumpa. Lagi dikorek, lagi jumpa. Cam sijil yg ada hanya utk show2 je. Menipu pun ada. Tp tu yg suka di tgk. Terima je lah.

Apa yg di implementasi hanya pada surface je. Sedih pun ada. Mcm apa yg di ajar, di saran, di tegur masuk telinga kanan kua telinga kiri. Safety hanya pada nama. Safety hanya pada hari audit. X kira lah internal ke external.

Bila sy n umi do the interview, berbagai jwpan kami dpt. Dari sedih, sayu, gembira smpi ke bule gelak guling2 hehe. Terima je lah. Mungkin kurang pemahaman, mungkin kurang didikan, mungkin kurang perhatian, mungkin kurang tunjuk ajar. Tu akan kami masukkan kedalam audit findings esok.

Byk yg rasa x selesa ngan kedatangan kami ke tempat mereka. Byk yg skeptikal. Byk yg rasa terancam dan ada juga yg merasakan improvement utk mereka. Semua ngan berbagai tanggapan. Apa pun mereka kena tunggu dgn audit finding yg kami akan utarakan kepada mereka. Untuk mereka reply dan mengambil tau apa yg berlaku di jabatan mereka.

Sy teringat satu phrase yg dickp oleh Al Pachino dlm cite Heat; "assumption is the mother of all fuckups". Sy suka phrase ini....

Sent via BlackBerry Smartphone

No comments:

Post a Comment