IP

Saturday, July 10, 2010

Opis...

Pagi ni datang opis lepas wat keje umah. Rasa lama dah x format notebook. Now guna Windows 7. Best. Interface macam vista, laju cam windows xp. Not bad la. Saya rasa the best windows la. Tapi yg problemnya notebook ni driver dia untuk vista je. Puas mencari. Ada 2 driver x jumpe. Xpe lah. Nanti-nanti ada la tuh.



Best gak dok kat opis sorang-sorang. Hari ni ada training HO-REN-SO. Ramailah yg ada td. CEO, COO but PM haha...



I had a gud time. Maybe sebab dah set my mind kot. After all, if i'm leaving, i'm not alone. My friend will be with me. Working with me. At least, i still got someone to delegate the tasks given hehehe...



I rasa now my mind getting clearer kot. I dah bule distinguish why i do this why i do that. Even i can arguing and reasoning of my action taken. Maybe tuhan bagi jalan kot. Dia mungkin kata; kau nak aku kasi, tapi bila aku dah kasi jalan tu, jgn x amik plak, nnti aku amik balik, padan muko.

As far as i know now, my action is more direct. Tu yang i perasan. I more voicing out of my opinion. Kalu nak dgr, dgr lah. Kalu x, x memaksa. Cuma bila ada amarah didalam diri, semua keluar. Walaupun ada fakta, ada nas, ada intipati, tetapi bentuk yg disampaikan tidak sempurna. Menyebabkan pihak yang menerima akan terasa hati. Itu i rasa perlu diperbaiki lagi.

After all, hidup kita adalah satu perjuangan. Perjuangan menuju jalan yang hakiki. Membetulkan sejarah-sejarah lampau supaya masa hadapan akan jadi lebih sempurna. Manusia tidak sempurna. Saya tidak sempurna. Penuh dengan kesalahan. Kesalahan itu perlu saya perbaiki.

Saya berharap sangat jikalau perubahan fizikal yang saya akan buat nanti (jikalau diperkenankan olehNya) menjadi satu perubahan atau titik tolak dalam hidup saya. Berubah untuk saya dan org lain.

Lapo la plak hehe... Nak install driver printer dan blackberry desktop manager dulu dan balik makan :D

No comments:

Post a Comment