IP

Sunday, July 25, 2010

Doa dariku...

Maha Suci Allah swt. Dengan izinMu, ingin ku kongsi resah di hati ini. Ampunkan dosa ku. Bukan niat untuk mengadu, jauh sekali menyalahkan dugaan dari Mu. Aku redha Ya Allah, aku terima Ya Rahman, Ya Rahim.

Aku insan biasa, punya hati dan perasaan. Emosiku terganggu tapi ku kuatkan semangatku. Sedih akan kehilangan akan ku gagahi, tapi perasaan sayang dan rindu tak mungkin akan hilang. Demi kasih dan sayang, ku lawan kerinduan di jiwa, ku senyum dan tertawa bersama, ku nyanyikan lagu kegirangan bersama.

Kekadang, hati terguris dek kegagalan emosi, mata berkaca dek kepenatan jiwa, tangan dan kaki terluka dek kegairahan dunia. Siapa yang tahu? Siapa yang rasa. Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Berdosa ke aku Ya Allah? Ampunkan dosa-dosa ku. Terimalah amal ibadat ku, terimalah taubat ku. Tetapkan aku di jalan mu Ya Allah, jalan yang lurus, jalan yang Kau redhai. Bangkitkan lah aku.

Aku cuma ingin di fahami, ingin disayangi, ingin dikasihi, ingin dikenali terutama oleh Mu, Ya Robbana. Keluhan dan kesah di jiwa, biarkan ia kekal di hati. Hilangkan ketidakpuasan hati, jauhkan dari perasaan benci, titipkan kasih sayang dalam semua kehidupan ku.

SubhanaAllah, Maha Suci Allah....


No comments:

Post a Comment