Friday, April 30, 2010

Yg tidak digemari...

Perbuatan atau pertuturan...

1. cuaca ari ni cantik lah....
2. banyak kereta kat jalan ...
3. probing question...
4. mengulangi perkataan yg pernak digunakan...
5. memaksa...
6. terpulang pada u lah...
7. lampi...
8. dol...
9. kan i dah kata...
10. janji yg x ingat...

bkn mudah utk mengenali seorang yg bernama wanita. lagi lama bersamanya, lagi byk yg menjadi kemusykilan. bermula dgn ceria ttpi 2 mins selepas tu terus berubah angin & sebaliknya. tu belum dikira ketika bulan mengambang. membuatkan terasa jem, fedup, jemu, tension etc hehe.

akan ttpi, itu lah kemanisannya. setiap masa cuba utk memahami. cuba utk menghiburkan. cuba untuk menyelami hati budi seorang yg bernama wanita. apatah lagi kalau wanita itu adalah insan yg disayangi dan di puja.

ianya sebagai peringatan kepada lelaki utk tidak mengulangi kesalahan yang sama berulang kembali. ianya juga menjadi kenangan jikalau saat itu sudah menemui noktahnya.

Sayangku..
Setiap Pertemuan Denganmu
Membawa Kenangan Yang Manis
Kerana Jiwa Mu Yang Periang, Peramah Dan Romantis
Jauh Di Sudut Hati Ku,
Aku Memendam Perasaan
Kenangan Bersama Mu
Membawa Nostalgia Rindu
Sayangku..
Sayangilah Insan Yang
Merindui Dan Menyayangi
Diri Mu
Sayangku..
Pernahkah Terlintas Di Hati Mu
Setiap Memori
Akan Membawa Kenangan Yang Kekal Selamanya....

Thursday, April 29, 2010

Musim cinta sudah berlalu


Seorang isteri mengeluh mengapa suaminya sudah semakin jarang mengirim pesanan ringkas berisikan kata-kata cinta, sayang, rindu seperti mula-mula kahwin dahulu. Kalau adapun tidak sehangat dan sekerap dulu. Mungkin hanya sepatah OK, “ya” atau “tidak” sahaja yang tertera di layar telefon bimbit. Apakah dia sudah jemu? Atau cintanya sudah berkurang? Begitulah detik hati si isteri. Kadang-kadang suami sudah semakin mahal dengan senyuman. Kata-katanya boleh dikira. Sudah banyak diam. Pujuk rayu? Ah, jauh sekali.

Memang begitulah resmi lelaki, semakin banyak bebanan semakin sedikit luahan perkataan. Kesukaran kekadang menimbulkan kebisuan. Itu petanda ketenangan semakin dihakis. Dihakis oleh cabaran kehidupan. Menjadi seorang suami bererti mengucapkan selamat tinggal kepada alam bujang yang penuh kebebasan dan serba boleh. Jika tidak pandai mengawal hati, mengurus emosi, semakin bertambah usia perkahwinan, hidup akan menjadi semakin sunyi.

Namun, saya sedar apa yang saya tulis ini kemungkinan akan dicebikkan oleh pasangan yang sedang hangat bercinta. Mana mungkin pasangan yang begitu setia berSMS (kekadang sampai mencecah 100 kali sehari!) atau “bergayut” berjam-jam lamanya di gagang telefon boleh menjadi beku dan kaku seperti itu. Tidak mungkin “kami” ataupun aku jadi begitu. Mungkin itulah yang berbunga di hati kini. Tetapi nanti dulu, pesan saya cinta itu pasti diuji.

Seorang sahabat saya secara bergurau menjelaskan betapa mulut seorang wanita semakin becok apabila berumah tangga, sebaliknya mulut seorang lelaki menjadi semakin terkunci bila bergelar suami. Mengapa? Menurutnya lagi, isteri yang mula diasak oleh kesibukan tugas sebagai suri rumah (lebih-lebih lagi apabila menjadi seorang ibu), akan banyak bercakap, mengarah, menegur itu dan ini. Jika tidak dikawal, seorang isteri boleh bertukar daripada seorang wanita penyengap menjadi peleter yang tidak pernah rehat.

Manakala suami yang dahulunya begitu besar ketawa dan lebar senyumnya, perlahan-lahan menjadi seorang pemenung dan pendiam. Kesukaran tugas dan beban tanggung-jawab menyebabkan seorang lelaki banyak berfikir dan mencari jalan untuk menyelesaikan masalah. Ya, potensi lelaki menjadi “ahli falsafah” semakin menyerlah apabila menjadi seorang suami apatah lagi menjadi seorang ayah!

Rupa-rupanya ketawa yang lebar dahulu bukan kerana benar-benar gembira tetapi kerana belum mengenal erti kesusahan. Begitu juga yang senyap dahulu bukan kerana benar-benar pemalu tetapi kerana belum dicabar kesibukan dan cabaran tugasan. Hakikatnya, lelaki dan wanita sama-sama teruji di dalam sebuah gelanggang mujahadah yang dinamakan sebuah rumah tangga.

Musim cinta sudah berlaku. Tiupan angin yang sepoi-sepoi bahasa perlahan-lahan bertukar menjadi taufan. Jika tidak bijak dan sabar mengawal kemudi hati, pasti tersungkur peribadi dan runtuhlah pertautan dua hati. Benarlah kata hukama, perkahwinan boleh dimulakan oleh sebuah cinta, tetapi hanya disempurnakan oleh satu tanggung jawab.

Cinta tidak boleh terpisah daripada tanggung jawab. Gabungan keduanya yang melahirkan rumah tangga yang bahagia. Jika ada cinta tetapi tidak ada rasa tanggung jawab, lambat laun cinta akan meluntur dan rumah tangga akan terkubur. Sebaliknya, jika ada tanggung jawab tetapi tidak ada rasa cinta, maka hilanglah seri dan kemanisan sebuah rumah tangga… umpama hidup segan, mati tak mahu.

Ketika kemanisan bertukar pahit, ketika keseronokan beralih kepada kesukaran, maka tinggallah rasa tanggung jawab untuk menyempurnakan sebuah perkahwinan. Ketika itu rasa cinta mungkin sedikit terumbang-ambing atau seakan-akan mula meminggir, tetapi rasa tanggung jawablah yang akan mengikatnya kembali dengan setia dan sabar. Genggam bara api biar sampai jadi arang. Begitulah kekuatan satu tanggung jawab, yang mampu bertahan ketika cuaca rumah tangga tenang ataupun bergelombang.

Salah satu ujian terbesar dalam rumah tangga ialah terserlahnya warna sebenar pasangan kita. Saat itu akan tiba. Dan jangan terkejut jika kita dapati dia seolah-olah insan lain yang belum pernah kita kenali. Hairan melihat perubahannya? Jangan, kerana dia pun hairan juga melihat perubahan kita. Hakikatnya, kita dan dia sama-sama berubah. Warna sebenar (true colours) yang menurut pakar-pakar psikologi hanya akan muncul apabila mencecah lima tahun usia perkahwinan.

Justeru, jangan sekali-kali kita merasakan sudah kenal dengan pasangan kita walaupun telah lama hidup bersama sebagai suami isteri. Proses perkenalan antara sesama pasangan mestilah diusahakan dan diteruskan secara konsisten. Ini adalah satu langkah ke arah pengukuhan cinta dalam rumah tangga. Bukankah tak kenal maka tak cinta? Jadi, apabila cinta tergugat, itu adalah petanda yang menunjukkan proses pengenalan juga telah terencat.

Wednesday, April 28, 2010

Maaf kesekian kalinya


Maafkan aku…
jika aku kecewa
jika aku marah
jika aku memakimu
jika aku memaksamu

maafkan aku...
jika kau tersinggung
jika kau membenciku
jika kau merasa sakit

tidak ada maksudku menyakitimu
tidak ada rasa dendam juga benci
sekali lagi maafkan aku...

aku insan biasa...
punyai kekurangan dan kelemahan...

Di Persimpangan

KEMANA AKU AKAN MELANGKAH?

sedih ya…
ada suatu saat dalam hidup kita,
saat, ketika satu perasaan terangkat keluar..
ada saat kita benar-benar takut,
ada saat kita benar-benar marah,
ada saat kita benar-benar gembira,
ada saat kita benar-benar sedih..
mungkin ini salah satu saat itu…
saat teman-teman kita melampaui satu tahap dalam hidupnya,
dan kita yakin kalau kita akan mengalaminya pula..
saat kita merasa inilah waktu berpisah,
bukan secara nyata..
tapi kerana kita tidak lagi menempuh jalan yang sama,
saat kita harus menjalani rintangan-rintangan itu sendiri,
karena dia telah melewatinya lebih dulu..
untuk menempuh rintangan-rintangan yang lain dari kehidupan..

kehidupan adalah perjalanan,
menuju tempat perhentian masing-masing,
tidak ada yang sama.
terkadang kita berjalan bersama,
tapi kita tahu, bahawa suatu saat seseorang dari kita
harus berbelok di persimpangan kehidupan,
untuk menempuh jalannya sendiri...
atau berhenti di tempat perhentiannya...
lalu kita bertemu dengan orang lain di persimpangan lainnya..
seterusnya, hingga kita pun harus berhenti.

tapi jalan ini masih panjang,
kita akan terus berjalan
dan sekalipun ada seseorang yang menemani kita,
ia pun akan pergi..
entah, kita atau ia, pasti akan pergi
dan kita terus berjalan

saat kita bergembira,
bisa jadi merupakan saat kesedihan bagi orang lain..
tapi bagi seorang teman,
kesedihan bisa jadi saat yang membahagiakan..
karena perpisahan bererti melepas ia
untuk menempuh tahap berikutnya dari hidupnya..
percaya kalau saya, dan kamu, akan baik-baik saja,
menggapai cita-cita kita..

dan kita tidak pernah benar-benar berpisah,
kerana setiap kali kita menengok ke belakang,
kita akan menemukan jejak-jejak langkah kita bersama
di persimpangan jalan kehidupan.

lalu saya, kamu, akan terus berjalan,
hingga kita berhenti.

......................
Pilihlah yang terbaik walau itu pahit, walau kadang kita harus kehilangan sesuatu. Namun, kita harus percaya bahawa kita benar dan pasti akan menemukan kebenaran.

Dan ingat, perubahan itu terjadi kerana kesungguhan tekad dan tindakan yang tepat. Saya kira bahawa perubahan itu datang dari diri sendiri.


Tuesday, April 27, 2010

I will be there...

Tommy Page » I'll Be Your Everything


So long that I've waited for a girl
To come into my life
And in my world
I can't explain my feelings for you
I guess you're just all my dreams come true
And I'll be your lover (Your lover)
And I'll be your best friend (Ooh, I'll be your friend)
I'll be there when you're needing me (When you need me)
I'll be your everything
You're everything

Chorus:
I'll be your everything
I'll be all that you want
And all that you need
I'll be your everything
I'll give you all that I have
My love, my life, and me
I'll be your everything

Now that we're together at last
We shouldn't think about our
Problems in the past
'Cause true love takes a miracle to find
I guess that I've been blessed
'Cause I've got you by my side
And I'll be your lover (Your lover)
And I'll be your best friend (Ooh, I'll be your friend)
I'll be there when you're needing me (When you need me)
I'll be your everything
Your everything

When you're lost and you're down
And you're seeing darkness
And there's no one there that can be found
Just turn around
I'll be there holding out my arms for you
Just reach for me
I'll be the one to set you free

I'll lift you up when you're feeling down
I'll make your whole world turn around
I'll give my heart and soul to you
To let you know this love is true


I will remember you

Skidrow ~ I will remember you

Woke up to the soothing sound of pouring rain
The wind would whisper and I'd think of you
And all the tears you cried, that called my name
And when you needed me I came through

I paint a picture of the days gone by
When love went blind and you would make me see
I'd stare a lifetime into your eyes
So that I knew that you were there for me
Time after time you were there for me

Remember yesterday, walking hand in hand?
Love letters in the sand - I remember you
Through the sleepless nights, through every endless day
I wanna hear you say I remember you

We spent the summer with the top rolled down
Wished ever after would it be like this
You said I love you babe, without a sound
I said I'd give up my life for just one kiss
I'd live for your smile and die for your kiss

Remember yesterday, walking hand in hand?
Love letters in the sand - I remember you
Through the sleepless nights, through every endless day
I wanna hear you say I remember you

We've had our share of hard times
But that's the price we paid
And through it all we kept the promise that we made
I swear you'll never be lonely

Woke up to the sound of pouring rain
Washed away a dream of you
But nothing else could ever take you away
'Cause you'll always be my dream come true
Oh my darling, I love you

Remember yesterday, walking hand in hand?
Love letters in the sand - I remember you
Through the sleepless nights, through every endless day
I wanna hear you say I remember you

Remember yesterday, walking hand in hand?
Love letters in the sand - I remember you
Through all the sleepless nights, through every endless day
I wanna hear you say, I remember - I remember you


Bersama Suara Hati

Kasihku...

Kau hadir mengisi kekosongan hati
Menyinari sebuah jiwa yang sepi
Kau pergi tanpa ku sadari
Terperangkap dalam cinta yang tak pasti

Aku pun keliru terdiam membisu
Terasa bagai kehilanganmu
Kau lafazkan cintamu tetapi aku ragu
Mengapa kini aku pula yang merindu

Walau ku cuba untuk melupakan
Namun rinduku tiada tertahan
Terasa gelisah saat ku sendirian
Seolah hidup dalam impian

Kasihku...
Inikah debaran cinta itu
Sanubari mendendangkan irama lagu
Nyanyikan aku nada cinta yang satu
Bisikkan aku bait-bait pujangga dahulu
Agar ku mampu meraih ke puncak rindu

Kini bermula getar asmara
Sejak bersua dan bersama
Naluriku menyapa dan berkata
Dikau ku cinta wahai adinda
Tetaplah engkau dalam cinta dan setia

Di sini ku berjanji
Setia ke akhir nanti
Berhias ceria atau berbias duka
Engkaulah tetap yang ku cinta

Kasihku...
Di taman bahagia ini aku mengukir
Bagaikan aku seorang penyair
Walau ombak menyapu pasir
Walau mengukir di atas air
Berdoalah kasih dengan seksama.... Amin...

Aku x pandai berpuisi... copy-paste dari berbagai sources and ammend. hope, it describes what i thot

(Gersang ~ Bersama Suara Hati)

Monday, April 26, 2010

Life goes on...

Rhetoric title today....

It's easy said than done. It doesn't matter whether it is a failure at work, in love, of any breakup etc. So many reasons / excuses we can give but ...

are we :
a. ready to face new challenges?
b. ready to face of the unknown?
c. ready to start all over again?
d. ready to ....

People would ask you to get over the situation as soon as possible. Some people, it is a lot easier to suppress your feelings then actually facing them. If you are able to understand and comprehend your emotions then it would result in a better state. If you can realize your mistakes in the relationship then it would ease your situation.

Life teaches lesson in every phase. So it is up to us to face every part of our life in a very positive way. If somebody moved out of your life then it means that life wants to show you it is another face. And whose sad life is easy? Never disregard anybody if you have been in any kind of relationship. Please think that how would you feel when somebody disregards you. People react in a very different way in such situations. Some just prefer to remain silent and some become very violent. Some even go to the extent of lying to the person with whom once you were in love. But the real person is the one who would take a stand and will take it as learning out of life. It makes sense to teach the other person that what you all have learnt out of all this.

Life is full of ups and downs and it is a journey which makes you learn so many things. It is an ongoing process. You should not let your "not happen thing" get into the situation where it becomes difficult for you to look deep inside into your soul. Don’t let fear of the unknown take over your soul. You need to move on from here and live your life better.

So standard eh? Duh!!!!!

(Poison - Life goes on)

Sunday, April 25, 2010

Kenangan Terindah

Artist: Samsons
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah hilang darimu
Yang mampu menyanjungku

Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu

Darimu...
Kutemukan hidupku
Bagiku...
Kau lah cinta sejati

Ooh...

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah

Ooh...
kenangan is when it happen in the past. ada yg indah, ada yg tidak. ada yg pahit ada yg manis. ada yg suka ada yg duka. kenangan mematangkan kita. mendewasakan kita mewarnai hidup kita. menjadikan kita who we are today.
kenangan yg ada amat bernilai bagiku. sometimes, makes me think, am i deserve all these kenangan?

apa itu teman atau sahabat


"Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai"

Apa yang kita alami demi teman kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah. Persahabatan sering disogokkan dengan berbagai dugaan, tetapi bisa diatasi bahkan berkembang mekar kerananya...

Persahabatan tidak terjalin secara automatik tetapi memerlukan proses yang panjang. Seperti besi menajamkan besi, demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya.

Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman. Suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, karena kasihnya ia memberanikan diri menegur seadanya. Sahabat tidak akan menggantikan pukulan dengan ciuman, tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan dengan tujuan untuk sahabatnya mau berubah

Proses persahabatan memerlukan usaha pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita memerlukan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain, tetapi ianya memberikan dan mewujudkan apa yang diperlukan oleh sahabatnya. Kerinduannya menjadi sebahagiaan dari kehidupan sahabatnya,

Semua orang pasti memerlukan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya...

Ingatlah, DALAM MASA KEJAYAAN, TEMAN-TEMAN MENGENAL KITA. DALAM KESENGSARAAN, KITA MENGENAL TEMAN-TEMAN KITA

Saturday, April 24, 2010

apa itu rindu


Langkahku terhenti saat hati mulai mencair karena rindu…
Tataplah mentari, karena hari ini semuanya harus kita akhiri
Genggamlah jariku, karena mungkin kita tak mungkin kembali ke masa-masa ini...
Peluk tubuhku ini, karena sungguh... aku ingin...

Pertama ku sentuh warnamu, saat hati ini gersang, penuh dengan debu...
Seperti rasa yg bangkitkan hasrat untuk berbagi angan...
kau hadir bawakan aku erti cinta...
Kau buatku tertunduk, merenung, dan menatap jauh ke dalam mata indahmu
Sungguh, aku telah tenggelam dan hanyut dalam lautan cinta ini...

Saat kututup mataku, terbersit keinginan untuk bawa mu jauh kedalam kehidupanku
Saat kuyakinkan hati ini bahawa kau mampu bertahan dengan semua keadaanku saat ini
Selalu ada sesuatu yang memaksa aku berfikir kembali untuk melangkah lebih jauh
Sampai dinokhtah ini, aku harus menjawab mengapa hatiku sering bimbang

Jujur... dari dalam lubuk hatiku yang paling dalam aku katakan...
Aku sayang kamu... Aku cinta Kamu... Aku selalu rindu padamu...
Dengan segala kelebihan dan kekurangan yang ada padamu

Sejak saat itu, hariku tak lagi membosankan…
Sejak saat itu, ada wajah dan warnamu dalam setiap ruang di hati dan fikiranku
Ada senyummu, pandanganmu dan suaramu di sela-sela aku menghela nafas...
Sungguh, kamu begitu memberi erti di dalam kisah hidupku

Namun ku sedari kini, aku bukanlah orang yang kau cari...
Aku bukanlah pangeran dalam mimpimu...
Aku bukanlah pembawa bahagian di masa depanmu,
Aku hanya seorang pemimpi...

Aku tak bisa menjadi tanpa batas dimatamu…
Aku kadang tak bisa selalu ada disisimu saat kamu memerlukan aku...
Aku tak bisa janjikan waktu-waktu indah untuk kamu,
Aku sedar benar, semua ini menyiksamu... aku dan kenangan-kenangan kita

Bila kita tak mungkin lagi bersatu,
Sungguh...
Aku akan tetap berusah selalu ada untukmu,
Walau tak mungkin lagi hatimu utuh untukku...

Semoga kamu temukan cinta sejatimu,
Sesungguhnya ada ruang di dalam mata indahmu...
Ruang yang hanya pantas diisi dengan cinta tulus dengan hati...
Aku cinta padamu...

Terima kasih,
Untuk semua sayang dan cintamu.. yg membuat aku terasa akan sangat kehilanganmu...
Jangan lupakan aku.. sungguh,
Kisah ini jadi pengalaman manis dalam hidupku,

(Note : copy-paste & amend but still expressing what rindu is all about to me)

So Lonely

So Lonely ~ Loudness

So far away
You've been gone all the while
I'm feeling lonely like a homeless child
This clown pretends
everything's all right
While his heart is breakin' inside

So lonely, so lonely for you
Oh baby, Oh baby
I'm so lonely
What can I do
I'm trapped
I'm livin' without you

You're all that I have
I can't leave you behind
The touch of your love
Oh it burns me inside
I should break away
But I've nowhere to run
I'm trapped
I'm livin' without you

Love gone wrong
Love gone blind
Tears may flow
Till the end of time
Can't let go
To what I left behind
I've awaited too long

So lonely, so lonely for you
Oh baby, Oh baby
I'm so lonely
What can I do
I'm trapped
I'm livin' without you


birthday


hari ni harijadi yg ke-5 utk alimin. dah besar anak abah (only son hehe). keluarga mendoakan semoga dirahmati olehNYA. nnti abah akan buat bbq. semua dah makan kek dan dah makan bbq. sedap abah buat. pergh!!!! rasa bangga wooo.... maybe sebab lama x makan kot.

angah jeles sebab birthday dia x la sebest yg ni. muncung je pada mulanya. bila dah makan, sume ilang hehe. apa pun, abah will do the best for the kids.

I promise that.

cinta

it is good to hv love in our live. rasa sayang dan disayangi work wonders. rasa ingin didampingi selalu saling berhubung sebagai pengikat kasih. sms, mms, tepon, ym, fb etc sebagai pengantara. bak kata zaki " cinta itu indah". seronok bila ada org care pasal kita. rasa x sabar nak meluahkan rasa rindu, rasa sayang :D

ada cinta hingga ke jinjang pelamin. ada cinta separuh jalan dan mati begitu saja. ada yang bermula sebagai kawan dan berakhir dgn cinta dan sebaliknya. ada yg menggunakan cinta utk mendapatkan sesuatu atau sebaliknya.

ada cinta yg beralih arah. ada yg cepat dan ada yg lambat. ada yg disengajakan dan ada yg tidak. ada berbagai alasan atau sebab diutarakan for justification. selalunya dengan adanya pihak ketiga atau perampas atau perosak kebahagiaan (alaaa dalam metro byk cite artis2 yg kata gitu hehe).

why it's happen? why change? why switch? is it bcoz dh boring? is it bcoz dh stagnant? is it bcoz xde excitement anymore? is it love dh ilang? is it bcoz xde persefahaman? is it bcoz utk kebaikan bersama? byk persoalan dihamburkan atau dipikirkan oleh org yg ditinggalkan (soklan std hehe).

mmg susah utk melepaskan seseorg itu pergi. terutama kalu dah bertahun kenal. kesedihan akan melanda. meroyan, menangis, merindu, merayu bla bla akan berlaku. nak sedih... sedih lah. nak nangis... nangislah. nak berbicara dgn teman? carilah teman yg memahami. yg bukan judgemental. yg sudi menjadi pendengar yg setia.

apa pun, kena wake up. collect back all the pieces left behind. gather back all the strength. bukan senang but hv to. kalau x sampai bila? kena recover by hook or by crook (yea ke eja?). doakan kebahagiaan, keredhaan, keceriaan etc kepada yg pergi. mungkin itu lebih baik dari kita. itu lebih afdal :D

satu quote "Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan"

malam

malam ni byk mengajar on how to think. berpikir utk merancang apa yg perlu. tadi berjumpa kwn yg dah lama x lepak bersama. byk topik yg diborakkan. from work to friend to what are we looking and aiming in life. thanks to him.

also, tonight my mind more relax and stress free. byk yg dipikirkan and able to distinguish and classify from one topic to the other. need short term and long term plan which i don't have now. seriously i don't have backup plan if anything happen. yes, few things already happen which i'm not prepared at all. clueless, hopeless & helpless. rasa lost. so shitty and painful.

now, i need to classify or doing 5S (hymm suka guna hehe) in my mind. mana yg urgent, urgent & important, important and so on. is like sorting documents or spring cleaning haha. it will take sometimes to finish organizing and rearranging. xpe lah pelan-pelan dari x start langsung. GOD please help.

the best thing is, i'm able to smile bila tgk balik apa yg berlaku dalam hidup saya. x tau la apa jenis smile itu but i feel i'm more in control of myself. mekasih kengkawan kerana menyedarkan saya. samaada cara lembut, keras or whatever ways anda gunakan membuatkan saya sedar. i'm touched.

moral of the story (sorry Liza guna ur tagline without permission :D), open ur mind and soul to the others' opinion, thot, advice, example, experience etc for your guidelines. don't have to follow exactly but improvise to suit our life. thank you very much. tu yg termampu saya boleh cakap.

Thursday, April 22, 2010

confession...

for these past few wks or months i've gone thru stages that i've never imagine before. life is so haywire. with my works, family, friends, personals jumble up cause me great pain. somehow i'm barely able to manage my life accordingly.

deeply thanks to dear friends who really care. tanya am i ok or not. monitor my progress. knows when and how to say things. make me realize of certain things. buka minda saya to think in diff angles. hanya Allah yg dapat membalas jasa kalian.

with my works, i'm more settled. more focused. pick up apa yg telah saya tinggalkan. so many things i need to clear. lama betul saya tinggalkan. dah jadi NPL (guna perkataan ridz hehe). banyak sebab nape jd gini but i'm the one who caused it. kena terima the consequences (increment and bonus lorrr). minta maaf kepada sesiapa yg terasa with my action, attitude and sarcasm.

with my family, sama gak. need to patch few things. one of my friend in FB said "The key to succeeding in marriage is not finding the right person; it’s learning to love the person you found!". quite shock to me. sikit-sikit paham. thanks MCNA. i need to digest that phrase. tu yg i bule cakap now. hopefully lepas ni i bule plan apa nak buat.

with my friends, i'm sorry causing all of u so much confusion with my perangai. bukan niat saya. probably i'm doing things tanpa memikirkan perasaan kalian. i'll try to mend it back. try to be like before. hepi je. cam xde problem. but i think i can't be like before. things change. hopefully kalian can accept asri/awe yg berbeza. able to adapt. nasihatkan lah saya kalau saya dah terpesong.

with my personals, i've made up my mind. betul ke salah ke yea ke tidak ke only time will tell. i hope i bule jd cam dulu. be there for others who need me. i need to let go certain things. bukan senang. tu yg pasti especially my hepi thot. that one, i will keep forever. tu yg drive me. make me sane. make me believe in certain things. thanks to the person who give me that hepi thot. dealova (once) & takkan pernah (BIP)& that's when i love u (asyln)& hate that i love you (rihanna). songs that are really meaningful in my life. i love it very much. i'm sorry that i caused so much pain. one of my friends post this in FB "u dah keluar dari tempurung tu, but why ru still sitting on top of it? now u just need to lompat". thanks LIZA. dalam tempurung lain. luar tempurung lain. lompat dari tempurung lagi lain. kena digest and extract the intipati.

cukup lah utk kali ni.

Wednesday, April 21, 2010

things happen for a reason

things happen for a reason. thou somehow the reason is so ridiculous but still a reason. we feel that why it happen to us. we have a good life, did not disturb people, we are a good citizen, etc etc. are we defying what GOD has planned for us?

we always feel is not fair. always have many whys' thing happen to us. we are not step back for a while to analyze the situation and find root cause or solution in order to move forward. its hard when u are alone solving things. things that are so entangled inside. so complicated. so cross-linked. it will bring u down even more when brain can't really function.

most of the times, we are not able to solve things by ourselves. we need assistance from people that are care for us. people that know us. people that thou we are having teh tarik but not talking, but still we understand each other. people can say good and bad things about us and still we are not angry at them but thank them. these people what i meant. true friend or real partner.

whatever it is, accepting GOD test on us and redha is the starting of everything. acknowledging the fact that GOD still care and love us work wonders. gives us peace of mind. sooner or later, the way, the solution will appear before us if we close to HIM and asked for HIS guidance. don't loose HIM in your journey.

Tuesday, April 20, 2010

Things to do

so many things to do but the feel and willpower are not there. hope this is temp but already surpass few months. i know i need to change immediately but to change requires 1st step. i hate making the 1st step. maybe i'm still fonding to the old memories.

ahh memories...
for so many years i still feels like yesterday. still running thru my veins. bonding with my body and soul like one and unable to be separated. i wish things will be the same as before but things change. human evolve. hardware easily be obsolete but the software is expending over time. human need to cope and be adaptable to the new environment. saying is easy than doing. hahahaha...

Trial

my 1st trial of writing a blog. maybe can be an expression or just saying what i feel but i will saying what i hv in my mind. at least i can ease the burden hehe
There was an error in this gadget