IP

Thursday, January 20, 2011

Nota Cinta Buatmu

Bedtime story
02:00am

Cinta mengukir peristiwa, menguggat pelbagai perkara. Ketahuilah, jangan mempercayai pada pandangan mata, ia hanya pandangan syaitan durjana. Usah memujiku lebih dariNYA, kiranya diri ini masih kurang seadanya. Sempurnaku tak sempurna Nabiku, kerana aku hanya manusia biasa, dan ketahuilah, manusia tidak akan pernah sempurna.

Janganlah kau membanding-bandingkan diriku dengan insan lain, sesungguhnya Allah tidak menyukai hambaNya mempersoal mengenai keburukan mereka.

Kirannya aku jatuh cinta padamu, itu kerana aku jatuh cinta pada kesederhanaanmu, dan kiranya aku membenci dirimu, tidak bermakna aku membenci dirimu, tetapi aku membenci egomu. ingatlah wahai Adam, manusia adalah sama, hiris tangan, pastinya darah yang mengalir adalah merah. Hanya Allah yang dapat membezakan hambanya, dan kita sebagai hamba tidak layak untuk membuat penilaian.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment