IP

Sunday, January 9, 2011

Aku tidak sempurna

janganlah sesekali menghakimi / menghukum seseorang lantaran kerana dosa dosanya... tidaklah diberikan hak pada manusia utk menghadiahkan Syurga dan Neraka...

aku juga seperti kamu semua, tidak sempurna dihati, apatah lagi tingkah laku... sekadar yg mampu, aku coretkan sejujurnya tentang erti hidup, dosa dan pahala... andai ada yg tersinggung, maafkanlah... hipokrit itu bukan perangaiku... kerana aku mengerti maksud hidup, dosa dan pahala, salah dan silap itu adalah lumrah kehidupan, andai aku melakukan kesalahan, relakanlah dan maafkanlah.. kerana kita adalah manusia.

kita jangan selalu mengharap.. kerana mengharap tidak pasti akan tertunai.. tetapi kita boleh bersabar.. kerana kesabaran itu mengajar kita erti kehidupan

aku tahu apa yg patut aku tahu
aku menilai bkn utk menghukum
aku menegur bkn kerana aku pandai
aku marah bkn kerana aku benci
aku berdiam bkn kerana aku jahil
terkadang.. terbiasa.. tanpa sengaja..
manusia lebih suka menghukum
terlalu cepat membuat keputusan ini yg baik & itu yg buruk tanpa menilai & memahami keadaan & situasi yg dialami, yg tanpa disedari telah menyebabkan musnahnya 1 kehidupan.
manusia lebih suka menunjuk-nunjuk kepandaian
"aku boleh buat ini, aku boleh buat itu".."aku tahu ini & aku tahu itu"..adakah kepandaian itu sesuatu yg ajaib & magis, sehingga kita mampu menyatakan benarnya sesuatu perkara

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment