IP

Monday, January 10, 2011

Mimpilah

Lihatlah dugaan dan cabaran yang kita hadapi dgn cara yg positif, kerana ia akan mendatangkan keindahan dan kebahagiaan dalam kehidupan.

Mimpilah apa yang ingin dimimpikan, pergilah ke mana yang ingin ditujui dan jadilah apa yang diinginkan kerana kita hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kita lakukan.


Petikan dari FB kawan…

maafkanlah....
semua dah terbuku
tiada gunanya walau ku basuh dengan airmataku
ingin ku kesali semua yg berlaku
ingin ku tangisi segala yg berlalu
namun apalah dayaku...
biarkanlah kata kata maki ku terima
biarkanlah hina dina yg ku raih
semua dah terlambat
terlanjur laku taubatlah pintunya
terlanjur kata tiadalah gunanya
salahku... berpaut terlalu lama
talinya rapuh kudratku terbatas
bila terputus... akukah yg salah?
sungguh aku pedih...
sungguh aku celaru...
terhimpit antara 2 sungai
arusnya bukan kepalang
sungguh aku menangis mengenangkan dayaku
dulu... aku yakin mampu lepasinya
dulu... aku gagah perkasa harunginya
dan sekarang... terkulai layu sebatang kara
dimana... dimana pengayuhku?
segala salah hanya dibahuku

maafkanlah...
segalanya dah terlambat
semuanya dah terlewat
lupakan saja... biarkan saja...


Impian vs keinginan.... mana pilihan anda?

No comments:

Post a Comment