IP

Tuesday, January 4, 2011

Kesetiaan dan pengorbanan

Keimanan yang benar menjadikan perjalanan kehidupan seperti sebuah kisah cinta; kesetiaan dan pengorbanan menukarkan ujian pahit menjadi kenangan manis, kesabaran menjadikan segala beban yang ditanggung menjadi ringan, keyakinan pada Allah menjadikan jiwa tenang ketika perjalanan begitu sukar, kerinduan padaNya akan menjadi pembakar semangat setiap kali berdepan dengan kegagalan.

Ketahuilah bahawasanya kesetiaan akan mengikat cinta dan kecurangan akan pasti merosakkan segala kemanisan cinta. Sebuah perkahwinan akan menjadi indah jika cinta + kesetiaan kekal bersama selamanya.

Susahnya kesetiaan untuk dicari, namun apabila kita sudah tahu erti kesetiaan,
maka kita akan mengerti akan erti kesetiaan yang sebenar, maka ia mengajar kita akan erti " kebahagiaan" di dalam perhubungan.....

Kesetiaan yang diucapkan ataupun tidak diucapkan(dalam hati) hanya diri kita sendiri yang tahu karena kita sendiri yang akan mengalaminya.

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang TERBAIK. Jadilah insan yang boleh membahagiakan pasangan kita tanpa rasa jemu.

Kesetiaan bukan hanya milik seorang isteri. Kesetiaan adalah milik setiap insan. Juga termasuk suami yang mencintai dengan tulus pasangan hidupnya.

No comments:

Post a Comment