IP

Saturday, April 24, 2010

cinta

it is good to hv love in our live. rasa sayang dan disayangi work wonders. rasa ingin didampingi selalu saling berhubung sebagai pengikat kasih. sms, mms, tepon, ym, fb etc sebagai pengantara. bak kata zaki " cinta itu indah". seronok bila ada org care pasal kita. rasa x sabar nak meluahkan rasa rindu, rasa sayang :D

ada cinta hingga ke jinjang pelamin. ada cinta separuh jalan dan mati begitu saja. ada yang bermula sebagai kawan dan berakhir dgn cinta dan sebaliknya. ada yg menggunakan cinta utk mendapatkan sesuatu atau sebaliknya.

ada cinta yg beralih arah. ada yg cepat dan ada yg lambat. ada yg disengajakan dan ada yg tidak. ada berbagai alasan atau sebab diutarakan for justification. selalunya dengan adanya pihak ketiga atau perampas atau perosak kebahagiaan (alaaa dalam metro byk cite artis2 yg kata gitu hehe).

why it's happen? why change? why switch? is it bcoz dh boring? is it bcoz dh stagnant? is it bcoz xde excitement anymore? is it love dh ilang? is it bcoz xde persefahaman? is it bcoz utk kebaikan bersama? byk persoalan dihamburkan atau dipikirkan oleh org yg ditinggalkan (soklan std hehe).

mmg susah utk melepaskan seseorg itu pergi. terutama kalu dah bertahun kenal. kesedihan akan melanda. meroyan, menangis, merindu, merayu bla bla akan berlaku. nak sedih... sedih lah. nak nangis... nangislah. nak berbicara dgn teman? carilah teman yg memahami. yg bukan judgemental. yg sudi menjadi pendengar yg setia.

apa pun, kena wake up. collect back all the pieces left behind. gather back all the strength. bukan senang but hv to. kalau x sampai bila? kena recover by hook or by crook (yea ke eja?). doakan kebahagiaan, keredhaan, keceriaan etc kepada yg pergi. mungkin itu lebih baik dari kita. itu lebih afdal :D

satu quote "Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan"

No comments:

Post a Comment