IP

Tuesday, April 27, 2010

Bersama Suara Hati

Kasihku...

Kau hadir mengisi kekosongan hati
Menyinari sebuah jiwa yang sepi
Kau pergi tanpa ku sadari
Terperangkap dalam cinta yang tak pasti

Aku pun keliru terdiam membisu
Terasa bagai kehilanganmu
Kau lafazkan cintamu tetapi aku ragu
Mengapa kini aku pula yang merindu

Walau ku cuba untuk melupakan
Namun rinduku tiada tertahan
Terasa gelisah saat ku sendirian
Seolah hidup dalam impian

Kasihku...
Inikah debaran cinta itu
Sanubari mendendangkan irama lagu
Nyanyikan aku nada cinta yang satu
Bisikkan aku bait-bait pujangga dahulu
Agar ku mampu meraih ke puncak rindu

Kini bermula getar asmara
Sejak bersua dan bersama
Naluriku menyapa dan berkata
Dikau ku cinta wahai adinda
Tetaplah engkau dalam cinta dan setia

Di sini ku berjanji
Setia ke akhir nanti
Berhias ceria atau berbias duka
Engkaulah tetap yang ku cinta

Kasihku...
Di taman bahagia ini aku mengukir
Bagaikan aku seorang penyair
Walau ombak menyapu pasir
Walau mengukir di atas air
Berdoalah kasih dengan seksama.... Amin...

Aku x pandai berpuisi... copy-paste dari berbagai sources and ammend. hope, it describes what i thot

(Gersang ~ Bersama Suara Hati)

No comments:

Post a Comment