Monday, February 7, 2011

Apa erti nye KAWAN?

Pepagi buka email dpt email ni dari kekawan yg suka ngantar spam mail. Ingat nak auto delete je. Tergerak hati nak baca. Pandai plak dia wat story. Tah mana dia copy paste.

Pagi ni malas nak keje. Opis cam kena langgar garuda. Senyap sunyi lagi. Masih beraya kot. Ingat nak lari jap gi renew road tax + insurance. Dah la arini bukak opis. 7:30 am smpi xde sape kat opis. Nak cari suis aircond pun x jumpa hahaha….

Bos baru masuk (8:40 am…. Dia boss hahaha) kena tunjuk rajin kui kui kui kui….


Apa erti nye KAWAN?

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar.. dah dapat sepak..

2) kawan tu bkn mcm main SKATE.
Mula-mula gosok.. lepas tu pijak...

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS..
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu bkn mcm PELANGI.
Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu bkn mcm KERETA.
Rosak skit, jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE..
kejap ade kejap takde..

9) kawan tu bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

10)lagi..... kawan tu mcm ape ye????
Haa..kawan tu mcm AWAK LA.bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.


Kata saya...

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting.

Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya.

Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Apa yg  ada antara langit dan bumi...

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

2 comments:

  1. sy sellu senyum wht...suke2 lagu nih

    ReplyDelete
  2. smiling at you.... coz you make me smile! have a brilliant week my friend.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget