IP

Monday, November 15, 2010

Suaikenal menjadi lapor diri

Ingat td majlis suaikenal je. Rupanya jd induction. Terus bertukar arini sy lapor diri. Esok jd UPL, khamis and jumaat mmg OMI cuti. Td me lapor diri ngan admin officer. Afzan namanya. Cute gak la. Kecik cam umi. Bila umi tgk afzan, dia kata afzan bukan taste sy. Sy tanya umi, dia kata nnti dia ckp haha....

Pagi sesi induction. HR mgr buat induction. Selamba tekak je. Cerita sikit, yg lain dia kata cari sendiri haha. Lunch bawa afzan jumpe umi, apai n nahar. Oklah dia leh join kroni sy. Tanya apai nak ke x, dia selamba kata nak!!! Kesian hj. Muka poyo je. Gonna be tough for him. Petang kena wat BOD paper on progress report. Lama dh x wat, now kena balik haha.

Td ada nak wat advert utk tech. Terus sy call apai utk prepare resume. Klu rezeki dia apa salahnya. Who knows. Tgk lah lepas raya camne. Td umi kata boring dh keje xde kengkawan. Nahar kata ramai x tau sy dh berenti. Call suruh sy repair pc haha.

Td sms ke wati tanya pasal bonus...

Sy : Saya nak tanya perkembangan bonus saya macamana?

Wati : Sy dah bincang dgn ceo dan en fikri drb maaf pekerja yg resign tidak layak utk bonus dec. Tq

Sy terus sms zainee...

Sy : Wati ada kata yang saya x layak untuk dapat bonus sedangkan en zainee kata based on the memo issued saya entitled and en zainee suruh wati bayar sekali dengan last gaji saya.

Sy : Saya nak tanya en zainee apakah status bonus saya. Saya entitle ke tak?

Zainee : Kita masih refer this matter wt Group HRD . Will inform u when we get the feedback from them.

Sy : Thks en zainee for your prompt response. Will do followup after raya or next week

Ingat nak ym ke teman sy, nak borak n minta pendapat tp x berani, takut mengganggu dia. Mana tau dia bz ke apa ke. Katanya mak dia dtg. Rasanya lyn mak la tuh. Td pun kat opis rasanya dia bz. Klu x dia ada ym. Xpelah, ada masa nnti boraklah. Klu sy ingat.

Klu dpt jwpan yg menarik, alhamdulillah. Klu sebaliknya, sy akan rujuk jabatan buruh. Hope jabatan buruh dpt tolong....

Tgklah camne... Moga raya haji ni memberi sinar....

Raya ni balik kg lepas semayang raya. Ada wat aqiqah raya ke-2 untuk anis. Sabtu balik KL. Akak suruh ngantar anak dia smpi seremban. Laki dia xleh cuti. Xpelah kakak n sy byk utang ngan dia hehehe.....

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment