IP

Saturday, September 24, 2011

Pesanan dan harapan

Dari BBM kekawan...

Aku datang dalam cukup sifat
Biarlah ku pulang dalam cukup sifat
Aku datang dalam sihat
Biar ku pulang dalam sihat
Kalau sungguh sekali pun
Sudah sampai masanya
Izinkanlah aku mohon
Keampunan mu
Dan ampunlah aku
Biar ku datang dalam islam
Biar ku datang dalam iman
Kesihannilah aku
Masih banyak yang belum selesai
Bukan harta yang aku kisahkan
Tetapi
Anak anak dan isteri yang bakal ku tinggalkan
Cukupkah amalan dijadikan bekalan
Bimbang ku mengemis di hadapan mu Tuhan
Seandainya sudah tiba saat itu
Ambillah daku di kala aku sedang sujud mengadap mu
Atau
Sedang membaca al quran mu
Atau
Sedang meneliti satu persatu
Baris makna kitab hadis dan sunnah
Atau sedang bertasbih bertahamid berzikir
Memuji kebesaran mu
Dan kalau boleh ku ingin hidup lagi
Berbakti dan terus berbakti
Buat insan miskin
yang tersenyum melihat ku
Buat anak anak yatim
mengharap kasih ku
Buat ibu ibu tunggal
yang menanti bantuan ku
Kerna aku pernah datang dari embah yang bernama kemiskinan
Maka Allah beri aku sedikit kekayaan
Untuk dikongsi biarpun secawan kopi
Bukan wang yang mereka cari
Cukup sekadar bantuan meringan beban
Dan aku bangga kerna dapat duduk dengan mereka
Dan yang aku harap harapkan DOA
Dari mereka buat ku
Dan seringkali aku berkata kata
Dimana ada pohon yang rendang
di situlah aku tumpang berteduh
Dimana ada pelabuhan
Di situalah rindu dan kasih ku berlabuh
Dan buat isteri dan anak anak ku
Hari hari adalah cinta yang baru buat ku
Dan juga buat mu


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment