IP

Monday, August 15, 2011

malas dan penat

aarrgghhhh!!!!!!

malas nya nak kerja. rasa macam dah tak suka lah dengan kerja sekarang. rasa dah boring. dh 15 taun keje. mende sama je. pi mai pi mai tang tu. nak kata x tau, dh tau. nak kata x tau, ada gak yg x tau. boring. dah tak ada apa yang nak di look forward kan untuk kerja sekarang. dah tepu sungguh rasanya.

i think i have pushed myself too much. tapi nak buat macam mana beb. tak boleh la aku nak fikir kan pasal diri sendiri je kan. aku hidup pun bukan untuk diri sendiri je kat dunia ni. kalo tak fikirkan pasal keluarga, dan kalau nak ikutkan hati aku yang tak rasional ni, dah lama gua challo bette dari tempat kerja sekarang.

mana tak nya. dah la dengan jam nya yang terlampau especially bila balik koje, keje dh tah apa2, dan kerja yang semua pun longgok depan aku pastu pandai-pandai lah nak hidup. sudah lah tu aku kena hadap sekor2 manusia yg siap expect aku david copperfield tahap hustler. gua paling lemau bila orang expect yang mengarut-ngarut nih la. ye lah. support sana. support sini.

sekejap orang ni call cakap org xde. kejap pasal training. kejap pasal audit. kejap pasal hostel. kejap pasal ada masalah perangai xleh settle bla bla bla. kau ingat aku nak menepek kat opis tu sampai malam la ye? sorry la brader. tak kuasa aku nak balik lewat-lewat semata nak penuhkan apa yg korang nak.

ada dia kesah kau demam ke. pala dh jem ka. anak sakit ka. ada ka? (tiru chong pe hahaha) tak ada. tak ada. tak ada. jadi nya malas aku nak beriya sangat. aaarrggghhhh rasa loya tekak. tu belum lagi aku senaraikan kekecewaan aku yg berjela2 ni.

tapi aku kena sabar jugak. bukan senang nak carik rezeki dan membina kerjaya. sebab, kita tak tau masa depan kita macam mana. jadi apa yang ada ni, bersyukur je lah dan buat apa yang aku rasa terbaik. kadang-kadang yang tak baik pun aku buat jugak. tapi takpe lah. janji tak menyusahkan orang awam.

nak tulis blog pun xde idea. penat tau x. aku rasa x produktif langsung. tido pun xbest.

harap-harap ada pengakhiran yang termanis untuk semua kesukaran ni.

aammiiinnn.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment