IP

Sunday, March 11, 2012

Hidup yang memenatkan

Orang kata, kalau kita makan sepinggan atau kongsi-kongsi makanan, hubungan akan lebih akrab atau mesra.

Yea ke?

Sebab tu aku dah malas nak mesra dengan sesiapa, mungkin sebab aku tak suka kongsi-kongsi makanan. hee...

Sebab kemesraan yang terjalin antara individu tu bukan bergantung pada perkongsian makanan semata-mata tetapi lebih kepada saling mempercayai dan hormat menghormati.

kalau kita pandai jaga hubungan sesama rakan, walau makan dalam pinggan lain pun masih boleh kekal lama sesebuah persahabatan tu.

mungkin kaitan makanan dengan perhubungan tu sama dengan kaitan makanan dan manusia lah. mana boleh hidup tanpa makanan kan.

jadinya, tak kisah lah nak kongsi-kongsi makanan atau pun tidak, kalau kita tak selesa kongsi-kongsi makanan, tapi kita boleh menjaga hati dan perasaan kawan kita, itu pun dapat mengekalkan persahabatan kan.

susah sebenarnya nak jaga hati orang. once perasaan itu dipermainkan, sampai bila-bila kita akan ada bad impression kat orang tu kan.

jadi untuk itu, kita harus lah berpura-pura agar hati kita sentiasa nampak kuat dan kita mampu menjada hati orang lain jua walau kenyataanya, susah kita nak terima.

berhati-hati bila berkawan dan sentiasalah menjaga hati kawan seperti menjaga hati kita sendiri. tapi ada gak kawan makan kawan, kawan tak jaga hati kita.

tapi hari ni saya gembira sebab kawan saya happy main game lenyek semut walaupun saya kiasu....

blueks hehehehe

Sent from U Mobile

No comments:

Post a Comment